sobota 1. februára 2014

Analýza AUDNZD

Keďže boli nejaké otázky na analýzu mojich aktuálnych pozícií na AUDNZD, tak to zhrniem na blogu, lebo mám k tomu aj nejaké obrázky a z nich to bude asi lepšie pochopiteľné. V prvom rade musím povedať že nie som veľmi orientovaný na fundamentálnu analýzu, ale v poslednej dobe ma začala zaujímať, pretože ju jeden môj obľúbený trader začal vysvetľovať spôsobom, ktorý mi je blízky. 

Macro FA

Takže spomeniem len krátko všeobecné ekonomické fakty o tom, že Nový Zéland je maličká krajina, ktorá má pomerne dobre fungujúcu ekonomiku založenú na obchode a poľnohospodárstve. Dôležité je povedať, že ich politika je proexportná a 21% exportu končí v Austrálii, čo nie je veľmi výhodná situácia pokiaľ stúpajú výrobné náklady kurzovým rozdielom. Nový Zéland je na Austrálii v podstate najviac závislý. 
Ďalej je závislý na Číne kde exportuje 15%, Amerike 9% a Japonsku 7% keď si pozrieme ako sa vyvíjal kurz NZD proti týmto menám, tak nám jasne vyplýva, že posledný rok museli mať firmy veľký problém, hoci ekonomika rastie. Nový Zéland má ale ďalší veľký problém a to je realitná bublina. Medzi rokmi 2008-2009 centrálna banka urobila masívny cut úrokovej sadzby z 8,25% na 2,5%, čo vyhnalo ceny nehnuteľnosti do astronomických čísel.


Austrália je rovnako ako Nový Zéland proexportná ekonomika, ale stojí hlavne na službách a exportným artiklom sú komodity (hlavne kovy). Komoditný sektor a služby s ním spojené tvoria 19% HDP. Keďže patrí Austrália k najväčším ekonomikám sveta, tak aj menová politika tomu musí odpovedať. Na podporu ekonomiky Austrálska centrálna banka zosekala počas krízy 2008-2009 úrokovú sadzbu so 7,25% na 2,5% . Po prepade komoditných trhov v 2013 sa zosypal aj AUD a to voči všetkým menám. Rok 2013 teda AUD neprial a na AUDNZD sa prepadol kurz na 5 ročné minimá:




Interest rate policy:

Zatiaľ čo je priorita RBNZ úplne jasná (zdvihnúť základnú sadzbu v 2014 a 3,5%), aby zabránili realitnej bubline, tak RBA Hľadí viac na ekonomiku ako celok a pripúšťa, že sadzbu ešte zníži. Nikto ale nevie kedy. Predpokladá sa cut o 0,25%.

Moja stratégia pre AUDNZD trade.


Keďže RBNZ jasne deklarovala zvyšovanie sadzieb niekoľko dní pred mojim obchodom, počítal som s tým, že trh toto vyhlásenie zohľadní a prepadne sa pod 5 ročné low. Prečítal som si zopár článkov, ako vidia situáciu manažéri veľkých fondov, ktorí boli v dlhodobých short pozíciách a zistil som, že väčšina z nich chce svoje pozície na AUDNZD uzatvárať okolo hranice 1,0500, pretože sa boja dvoch po sebe idúcich vyhlásení centrálnych bánk. Prvú pozíciu som do trhu nastrelil keď som videl prvý likvidity gap do shortu. myslel som si , že bude falošný a po pullbacku som šiel in +10 000AUD. v zapätí nasledovali dva po sebe idúce protichodné likvidity gapy, najprv do shortu a hneď do longu. Moja pozícia sice bola v strate , ale ten signál (prvý obdĺžnik) sa mi videl celkom zrozumiteľný, takže som sa snažil na supporte prikúpiť +4000 AUD. Po potvrdení som opäť prikúpil +6000 AUD, aby som mal požadovaný objem ktorý, som chcel pre túto cenovú hladinu. Samozrejme som v noci nechcel byť hore, tak som si nastavil pre menšie pozície stopku, ktorú mi v zapätí vyrazilo. Tak som zadal order na +20 000 AUD v prípade nočného spiku UP s tým, že počas vyhlasovania budem mať v trhu aspoň niečo.

Trošku netradičná stratégia nakupovať pred správou, ale vysvetlím ju jednoducho. Pri obchodovaní správ sú dôležité 2 veci. Prvou je, čo povie banka, a keď banka povie, že sadzbu zvýši, trh na to reaguje. Pokiaľ to ale banka povie ešte pred zverejnením a potom sadzbu nezvýši, je to pre menu negatívne. Ja som predpokladal, že sadzbu nezvýšia, hoci to deklarovali ako dlhodobí plán. Svojou teóriou som pootravoval kamaráta, ktorý trejdí swapy a ten mi povedal že AUD má teraz na swapoch bordel a ukázal mi rôzne spready na dlhových papieroch a všeličo iné a  tak som sa rozhodol, že do toho obchodu pôjdem.
Samozrejme rovnako ako ja ,RBNZ neverili ani analytici a preto aj forecast bol, že sadzba ostane na 2,5%. pravdu povediac v takejto situácii, keď je trh z dlhodobého hľadiska pre predaný a je dve štandardné odchýlky od ceny kde sa obchodoval pred rokom by shortoval len blázon, ale našli sa aj takí.
Ako je vidieť na grafe, tesne po správe klesol trh o 50 bodov, v zapätí cenu odmietol a prišiel krásny  reversal. V tomto momente som rozmýšľal, že prikúpim, pretože to bol príkladný potvrdzujúci signál (druhý obdĺžnik obr.1), lenže už som mal v trhu objem 30 000 AUD, tak som len čakal na ďalší level na prikúpenie.
ten prišiel až na hranici 1.0740 a bol opäť ukážkový, takže sa nedal nezobrať.
V piatok som svoju poslednú pozíciu uzavrel, lebo očakávam prepad okolo 100 bodov spať na 1.0740 a nižšie, kde by som chcel ešte niečo prikúpiť. V trhu som nechal 30 000 AUD. Môj ďalší odhad ako sa bude trh vyvíjať si môžete pozrieť na obrázku nižšie.  Čakajú ma 3 ťažké hranice rezistencie a sám som zvedavý, či sa trh nezosype hneď po otváračke v Nedelu. Pravdu povediac vôbec neviem. pozície mám nízko (modrá linka), tak snáď sa dočkám 1.1040 kde chcem pozíciu zavrieť.



Risk management:

Myslím že je jasné, že žiadne veľké peniaze od toho trejdu nečakám, ale zároveň ho ani nebudem nijak limitovať, pretože je súčasťou môjho malého projektu airmike-trading . Pozície som prisposobil tomu, aby som sa zmestil do risku 850 USD, ktorý mám na mesiac. Aby som bol úplne úprimný, trošku som ho nafúkol na 940 USD, lebo minulý mesiac prišiel profit za analýzy a tento mesiac prídu pravdepodobne tiež nejaké peniaze. Preto priebeh obchodu nechám na trh, pritiahnem stopky na BE a uvidím čo trh dá. 

Tu sú otvorené obchody:


Tu sú obchody, ktoré som zavrel:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára